BBEsound 428i Sonic Maximizer

EMP-428i Sonic Maximizer
Nu slechts
kg
    Levertijd:1-2 dagen
Bestel
  • Beschrijving
  • Meer

BBEsound 428i  Sonic Maximizer

De BBE 482i is een dubbel-mono Sonic Maximizer met ongebalanceerde in- en uitgangen. Dit maakt de 482i geschikt voor semi- professionele PA en studio toepassingen. Ook is de 482i geschikt voor de gitarist of bassist met een stereo set-up.
De volledig analoge 482i Sonic Maximizer herstelt de natuurlijke glans en helderheid aan het audiosignaal door middel van twee geïntegreerde functies. In de eerste plaats past de $82i de faserelatie tussen de lage, midden en hoge frequenties aan door middel van het toevoegen van steeds meer inschakelvertraging van lagere frequenties, waardoor een soort spiegel-bocht naar een luidspreker om de fasevervorming neutraliseren. Ten tweede, de Sonic Maximizer vergroot hogere en lagere frequenties toe omdat luidsprekers over het algemeen minder efficiënt in hun extreme hoge en lage tonen bereik te zijn. Het eindresultaat is een dynamische programmatische restauratie van de sound die meer van de natuurlijke textuur en details in het geluid openbaart zonder dat vermoeidheid (fatique) die vaak wordt geassocieerd met exciter effecten, psychoakoestische processoren of overmatig gebruik van equalizers.

Applications
Broadcasting
Disk Jockey
Sound Reinforcement
Mastering
Musical Instruments
Tape Duplication
Recording
Professional Sound Reinforcement

Dual-Mono Sonic Maximizer
Independent Lo Contour and Process controls
Unbalanced ¼” Inputs and Outputs
Unbalanced RCA Inputs and Outputs
Hard-wire bypass


The all-analog 482i Sonic Maximizer restores natural brilliance and clarity to an audio signal by the use of two integrated functions. First, it adjusts the phase relationships between the low, mid and high frequencies through adding progressively longer delay times to lower frequencies, creating a kind of mirror curve to neutralize the effect of loudspeaker phase distortion. Second, the Sonic Maximizer augments higher and lower frequencies as loudspeakers tend to be less efficient in their extreme treble and bass ranges. The end result is a dynamic, program-driven restoration which reveals more of the natural texture and detail in the sound without causing fatigue that is often associated with exciter effects, psychoacoustic processors or excessive use of equalizers.

Specifications
Frequency repsonse Process mode: program controlledBypass mode: 10Hz to 50kHz, ± 0.5dBu, 10dBu inputSignal to noise ratio 112dBTotal harmonic distortion (THD)Process mode: less than 0.025% 20-20kHzBypass mode: less than 0.002% 20-20kHzMaximum output +21dBuInput impedance 47K OhmsOutput impedance 1K OhmsSensitivity -45dBu for maximum processMaximum process +12dBu boost at 5kHzLo Contour +12dBu adjustment at 50Hz

Applications
Broadcasting
Disk Jockey
Sound Reinforcement
Mastering
Musical Instruments
Tape Duplication
Recording
Professional Sound Reinforcement

Dual-Mono Sonic Maximizer
Independent Lo Contour and Process controls
Unbalanced ¼” Inputs and Outputs
Unbalanced RCA Inputs and Outputs
Hard-wire bypass